Usein kysyttyä

Miten tämä toimii?

Soita, tekstaa tai meilaa ja sovi pyörällesi huoltoaika – huollamme kaikki pyörät kätevästi asiakkaan kotipihalla. Maksat huollon valmistuttua käteisellä, kortilla, MobilePayllä tai Klarna-laskulla.

Tätä helpommaksi ei pyörähuolto enää muutu!

 

Mitä pitäisi huomioida ennen huoltotilauksen tekemistä?

Pyydämme huollon ajaksi irrottamaan pyörästä mahdollisen pyörälukon, lastenistuimen ja ohjaustankoon kiinnitetyn tavarakorin, sillä nämä jäävät pyörää huoltaessa esteeksi.

Sääolosuhteista riippuen pyydämme myös varmistamaan, että tarvittaessa olisi työskentelyyn käytettävissä säältä suojattu tila, esim. autotalli, ulkoiluvälinevarasto tms. Ulkotiloissa tarjoamme pyörähuoltoa vain säävarauksella.

Pyörämekaanikkomme kulkee autolla ja siksi pyydämme varmistamaan, että paikalla olisi mahdollisuus auton pysäköintiin. Mikäli ainoa mahdollisuus auton pysäköintiin on maksullinen pysäköinti, veloitamme mahdolliset pysäköintimaksut asiakkaalta.

 

Voinko tuoda pyöräni teille huoltoon?

Toimintamallimme mukaisesti tarjoamme huoltoa vain asiakkaan luona, meillä ei ole kiinteää toimipistettä. Pyydämme huomioimaan, että tästä johtuen vaativampia, tavanomaisesti työpajalla suoritettavia huoltotöitä, kuten esimerkiksi joustokeulojen, keskiöiden ja napojen täysihuoltoja, runkotöitä, tms, emme pysty valitettavasti tarjoamaan.

 

Onko teillä vastuuvakuutus?

Totta kai. Toiminnan vastuuvakuutuksemme kattaa toimintamme seurauksena tilaajalle aiheutuneen vahingon 500 000 € asti. Toimitamme vakuutustodistuksen pyydettäessä.

 

Mitä jos pyöräni ei tule kuntoon?

Pyrimme aina kertomaan jo ennen töiden aloittamista, jos pyöräsi on sellaisessa kunnossa, ettei sen korjaus ole kannattavaa tai ylipäätään mahdollista ilman mittavia osienvaihtoja.

Jos pyörässä oli useita vikoja, joista osa pystyttiin korjaamaan, veloitamme ainoastaan onnistuneista korjauksista sekä näihin käytetyistä osista / tarvikkeista.

 

Annatteko minkälaisen takuun?

Annamme kaikille korjaus- ja huoltotöille kolmen (3) kuukauden takuun töiden valmistumisesta.

Takuu ei kata säätöjä tai työn kohteen normaalia kulumista. Takuu ei myöskään ole voimassa, mikäli vika on syntynyt väärinkäytöstä tai puutteellisestä ylläpidosta. Takuuehdoilla ei rajoiteta asiakkaan kuluttajansuojalain mukaista oikeutta vedota korjauksessa olevaan virheeseen.

Takuukorjauskäynneistä veloitamme aina matkakulut.

 

Huollatteko myös sähköpyöriä? Entä tavarapyöriä?

Emme toistaiseksi tarjoa huoltoja sähkö- tai tavarapyöriin.

 

Miten maksan pyörähuollon?

Meillä voi maksaa käteisellä, yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla *, MobilePayllä, Samsung Payllä, Google Payllä, Apple Payllä sekä Klarnan laskulla ja osamaksulla.

Veloitamme maksun luonnollisesti vasta huollon valmistuttua.

* Vain sirulliset pankki- ja luottokortit. Maksupäätteemme ei tue pankkikortteja, joissa on pelkkä magneettijuova.

 

Saako asiakkaan luona teetetystä pyörähuollosta kotitalousvähennyksen?

Pyörähuollosta ei ikävä kyllä voi saada kotitalousvähennystä. Verottajan kanta tässä asiassa on yksiselitteinen: “Koska polkupyörien huolto- ja korjaustyöt eivät ole kodin kunnossapito- tai kotitaloustyötä, eivät nämä oikeuta kotitalousvähennykseen, vaikka työ tehtäisiinkin asiakkaan kotipihalla”.

Lisätietoa kotitalousvähennyksestä löytyy Verohallinnon verkkosivuilta: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-vahennykset/kotitalousvahennys/taulukko_kysytyimmista_kotitalousvahenn2/

 

Ostatteko polkupyöriä?

Ei, emme osta polkupyöriä. Mutta jos sinulta löytyy ylimääräinen ja käyttökelpoinen pyörä, voimme hakea sen kyllä pois viemästä tilaa – huollamme sen ja lahjoitamme hyväntekeväisyyteen.