Palvelun käyttöehdot

Päivitetty 10.4.2024.

 

1. Yleistä

Palveluntarjoaja on Fix My Bike, Y-tunnus 2774209-8, kotipaikka Helsinki.

 

2. Henkilötietojen käsittely

Tekemällä toimeksiannon hyväksyt henkilötietojesi tallentamisen asiakas- ja huoltorekisteriimme tietosuojaselosteemme mukaisesti. Sinulla on oikeus tarkastaa rekisterissämme olevat henkilötietosi sekä vaatia milloin tahansa tietojen korjaamista tai niiden poistamista rekisteristä.

 

3. Toimeksianto

Toimeksiantaja vakuuttaa, että hän joko omistaa pyörän tai että hänellä on omistajan lupa pyörän huollattamiseen. Toimeksiantaja vastaa hänen huoltoon tuomiensa pyörien huoltokustannuksista, päättää lisätöiden tilaamisesta mikäli pyörä tarvitsee lisätöitä tai osien vaihtoja sekä on velvollinen mahdollisimman pian ilmoittamaan pyörän omistajalle tai käyttäjälle, mikäli huollon aikana ilmenee, että pyörän kunnosta johtuen sillä ei ole turvallista ajaa.

Edellytämme toimeksiantajan läsnäoloa sekä pyörän luovuttamisen että palauttamisen aikana. Itse huollon aikana ei tarvitse olla läsnä, me ilmoitamme joko soittamalla tai tekstiviestillä kun pyörä on noudettavissa. Turvallisuussyistä emme ota työn alle lukittua pyörää, vaikka antaisitkin meille lukon koodin tai jättäisit avaimen olematta itse läsnä, emmekä jätä pyörää huoltotöiden jälkeen valvomatta, vaikka pyörän saisikin lukkoon.

Jos joudut perumaan toimeksiannon tai et pysty olemaan itse läsnä, pyydämme ilmoittamaan siitä etukäteen vähintään huoltoa edeltävänä päivänä, jotta voidaan tarvittaessa sopia uusi huoltoaika. Peruuttamattomista toimeksiannoista veloitamme minimiveloituksen.

Pyydämme ennen huoltoa irrottamaan pyörästä lastenistuimen ja painavat ketju- tai U-lukot, sekä avaamaan runkolukon mikäli sellainen on asennettu. Jos pyörässä on kiinteästi asennettu tavarakori, joka joudutaan esimerkiksi etujarrujen huollon ajaksi poistamaan, varaamme oikeuden veloittaa korin poistamisesta ja takaisin asennuksesta palvelumaksun. Sähköpyöristä pyydämme irrottamaan huollon ajaksi akun.

Huomioithan, että meillä ei ole huoltoautolla liikkuessa fasiliteettejä pyörän pesuun ja pyörään voidaan tehdä korkeintaan kevyt rättipuhdistus. Jos pyörä on hyvin likainen, pyydämme, että se puhdistettaisiin ennen huoltoa tilaajan toimesta.

Varaamme oikeuden olla huoltamatta pyörää, mikäli pyörä ei tulisi ajokuntoon mahdollisen huollon jälkeenkin, tai jos pyörän korjaus vaatisi mittavia osien vaihtoja, jolloin korjaus ei olisi pyörän arvoon nähden taloudellisesti järkevä.

Emme myöskään huolla pyöriä, joiden kokoonpanossa käytettyjen osien heikosta laadusta johtuen on syytä olettaa, että kyseisen pyörän huoltaminen tulisi olemaan hankalaa tai jopa mahdotonta, tai pyörän käyttö ei olisi huollon jälkeenkään turvallista. Tämä koskee lähinnä tiettyjen markettiketjujen kauppojen yhteydessä tarjoamia ilmaispyöriä sekä tiettyjä markettipyörämerkkejä.

 

4. Vaatimukset huoltopisteelle

Toimeksiantaja vastaa siitä, että pyörähuoltopisteelle tarkoitetussa paikassa on riittävästi vapaata pysäköintitilaa huoltoauton (pitkä ja korkea pakettiauto) pysäköintiin ja että huoltopisteen ympäristö sekä huoltoauton pääsy pisteelle on turvallista.

Huoltopisteen maanpinnan tulee olla tasaista, esimerkiksi mäessä oleva kadunvarsi ei sovellu ollenkaan. Jos huoltopiste on tarkoitus sijoittaa piha-alueelle, tulee varmistaa ettei välittömässä läheisyydessä ole leikkimässä lapsia tai liikkumassa lemmikkejä, jotta voitaisiin taata kaikkien turvallisuus.

Jos huoltopisteelle tarkoitettu paikka sijaitsee parkkihallissa, on varmistettava etukäteen, että 2.7 metriä korkea pakettiauto pystyy ajamaan halliin esteittä.

Jos huoltopisteelle soveltuvaa paikkaa ei löydy, esimerkkinä Helsingin ydinkeskusta-alue, voidaan lisämaksusta kuljettaa huollettava pyörä lähimpään huoltotöiden tekemiseen soveltuvaan paikkaan.

Mahdolliset pysäköintimaksut veloitamme toimeksiantajalta.

 

5. Huoltoraportti

Huollon valmistuttua saat meiltä sähköisen, ”katsastuskonttorityylisen” huoltoraportin, jossa yksityiskohtaista tietoa suoritetuista huoltotoimenpiteistä. Raportti sisältää myös jokaisen huollon yhteydessä tehtävän pyörän kuntotarkastuksen tulokset.

 

6. Takuu

Takaamme, että kaikki tekemämme huollot on tehty ammattimaisesti ja kaikki mahdolliset virheet korjataan ilman lisäkustannuksia. Huoltotakuumme on voimassa 30 päivää, edellyttäen että pyörää käytetään ja säilytetään huollon jälkeen asianmukaisesti.

Käytämme ainoastaan alkuperäisiä varaosia, joilla on valmistajan takuu. Meidän asentamiin varaosiin sovelletaan valmistajan takuuehtoja ja nämä osat vaihdetaan/korjataan valmistajan tai maahantuojan antamien ohjeiden mukaisesti. Mikäli asentamaamme varaosaan tulee vika 30 päivän huoltotakuumme jälkeen, veloitamme varaosan poisto/vaihtotyöstä hinnastomme mukaisesti.

 

7. Maksuehdot

Kuluttaja-asiakkaille tarjoamme seuraavia maksuehtoja:

  • Käteismaksu
  • Pankki- ja luottokorttimaksu
  • MobilePay-maksu
  • Google Pay-maksu
  • Klarna-lasku
  • Klarna-osamaksu
  • Tilisiirto (vain ennakkomaksuna)

Klarna-lasku ja Klarna-osamaksu edellyttävät positiivista luottopäätöstä. Luoton myöntää Klarna Bank AB. Jos haluat maksaa Klarna-laskulla tai Klarna-osamaksulla, kerrothan siitä ennen huoltotöiden aloittamista.

Yritysasiakkaille tarjoamme mahdollisuutta maksaa laskulla, maksuehto 14 päivää netto. Käytössämme on verkkolaskutus.

Mikäli joudumme tilaamaan varaosan, jota meillä ei ole varastossa, varaamme oikeuden veloittaa toimeksiantajalta 50% ennakkomaksun varaosan hinnasta.

Kaikki asentamamme varaosat ovat myyjän omaisuutta kunnes niistä on maksettu. Kaikki huoltotyöt ja asennetut varaosat tulee olla maksettuna ennen pyörän luovuttamista toimeksiantajalle, ellei muusta ole sovittu.

 

8. Muut ehdot

Toimeksiantajan hankkimat varaosat

Asennamme myös toimeksiantajan hankkimia varaosia, seuraavin ehtoin:

  • varaamme oikeuden veloittaa toimeksiantajan varaosien asentamisesta lisämaksun
  • toimeksiantaja vastaa itse hankkimiensa varaosien takuusta eikä huoltotakuumme laajene näihin
  • varaamme oikeuden olla asentamatta varaosaa mikäli ilmenee, että se ei ole pyörän tai siinä olevan osasarjan kanssa yhteensopiva sekä veloittaa huoltokäynnistä vaikka osaa ei voitu asentaa
  • emme ole vastuussa mahdollisista myyntipakkaukseen tulleista vahingoista tai varaosasta mikäli sen joutuu palauttamaan tai vaihtamaan toiseen.

 

Minimiveloitus

Minimiveloituksemme on 100 €. Veloitamme myös minimiveloituksen, mikäli paikan päällä ilmenee, että pyörän huoltoa ei pyörän kunnosta johtuen voida tehdä tai jos toimeksianto perutaan siitä meille ilmoittamatta.

 

Hinnat ja arvonlisävero

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%.

Huoltopakettien hinnat näkyvät Huoltojen sisältö-taulukossa etusivulla. Huoltopakettimme sisältävät vain työn osuuden. Kaikki varaosat, tarvikkeet ja huollon yhteydessä tarvittaessa tehtävät lisätyöt (taulukossa * -merkillä) veloitetaan erikseen.

Hetkellä laukkaavan inflaation johdosta ovat varaosien ja polttoaineiden hinnat kasvussa, joka vaikuttaa myös meidän yritystoimintaamme ja näin ollen voimme silloin tällöin joutua päivittämään hinnastoamme. Varaamme oikeuden tehdä muutoksia hinnastoomme ilman ennakkotiedotetta.

 

Muutokset käyttöehtoihin

Varaamme oikeuden tehdä muutoksia käyttöehtoihin ilman ennakkotiedotetta.